fredag 19 oktober 2007

olika världar

Så många gånger sitter jag och tänker på hur olika världar vi alla lever
i våra egna små bubblor
vi gör våra saker - och ibland fastnar vi

jag undrar så många gånger hur det blir så
jag är ju inte unik - ALLA gör det

jag försöker så gott det går med att hinna med allt och alla
men det funkar inte alltid

jag försöker med att visa allt och alla runt om mig att jag inte glömt dem
på mitt sätt
kanske går det inte alltid fram
kanske

men detta med olika världar - det är intressant...
för även om jag vet att jag många gånger fastnar där i min bubbla - så ser jag ändå allt som händer runt om mig...
jag finns där - jag lyssnar och jag förstår allt som händer i andras liv
jag kanske inte hinner med att lägga ner så mycket tid på allt - men jag glömmer inte och jag struntar inte i andra

många gånger har jag blivit sårad då folk försvunnit in i sin bubbla - och fastnat där
men ändå har jag förstått dem
livet vänder ibland åt ett nytt håll, men...
ändå förstår jag inte... varför måste HELA ens "gamla" liv försvinna - hur svårt är det att hålla kontakten...

man måste inte var de bästaste av de bästa vännerna...
men man behöver ju heller inte vara så självisk att man bara "skiter" i folk...

jag bara undrar

Inga kommentarer: