måndag 29 oktober 2007

jag har sagt det förut...

... livet är som livet är

idag är jag hemma sjuk, *host, host, snor snor... blää*

men livet är bra härligt att leva ändå
det händer så mycket bra saker
det händer så mycket man vill ha mer av

allt börjar sakta men säkert återgå till någon sorts normal takt
lill-fia trivs som fisken i vattnet på sitt nya dagis

vi trivs med det nya dagiset...

området runt om oss börjar kännas lite mer hemma
och vi överraskas varje dag av att det finns så många trevliga människor här runt om oss
vi njuter

lägenheten är fortfarande ett enda kaos - men vad gör det, vi har ingen brådska någonstans
men också där så hittar vi sakta men säkert de där bra stunderna som vi får undan så mycket... då vi plockar och fixar - och helt plötsligt så faller allt på plats
snart, väldigt snart så flyttar jag in detta lilla "kontor" jag sitter i, in i det rum det skall vara i...

Nu är det bara ork som krävs för att få det fixat
och det blir alltså inte idag

Idag och imorgon (och kanske resten av veckan...) skall jag vila - se till att denna förkylning som jag nu haft över en månad skall försvinna
kanske inte försvinna helt, det förväntar jag mig inte

men åtminstone vill jag kunna sova utan att hosta tills jag spyr
jag vill kunna snyta mig utan att blöda näsblod
inte konstant ha huvudvärk
och jag vill inte ha feber...

sådär, nu har jag tyckt lite synd om mig.... hmmm

kanske skall jag passa på att läsa lite bok idag...
läsa klart Atlantis Hemlighet,
en bok som inte alltid har fått så himla bra recensioner... men jag gillar den!!
Kan väl tycka att vissa kritiker bara tror att man kan ge negativ kritik, kanske har de aldrig lärt sig vad kritik egentligen är... kanske!!
Kanske anser de att man måste läsa bara "kända" författares böcker, kanske är de bara avundsjuka för att de själva inte får "sin" bok publicerad... vem vet!!

Jag tycker i alla fall att boken gör en lite mer nyfiken,
aaah, kanske är det just det som är problemet, denne kritiker jag tänker på, kanske är historiker, kanske det kanske. Då förstår jag varför man inte gillat boken... den är ju påhittad... hmmm

Nä, hörrni, dags för mig att läsa vidare då... Bli Frisk - och ta det lugnt... inte sitta här!!

ha det gott, my friends!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig.....