onsdag 10 oktober 2007

*host, host*

förkylningen som började förra veckan, den är som vanligt den där varianten som ger mig jordens hosta... suck!!
Inget hjälper... men jag försöker vara tyst - kanske då så blir det lite lättare!! Men har ni någonsin försökt vara tysta med en tvååring i huset... ha ha, lättare sagt än gjort.

Just nu sover den lilla och jag klarar faktiskt av att vara tyst en stund, låg nog själv där och vilade en stund, men kom fram till att jag kan inte sova bort hela dagen - lyckades med det igår... hmm, vaknade med ett ryck strax innan 3... wow, jag tror både hon och jag var trötta - uppenbarligen!!

Inser när jag sitter här att jag har sååå mycket att göra, vi har massor att packa upp än, mycket som vi inte riktigt har bestämt hur vi skall göra med än...
Funderingarna är många,
Hur ska vi möblera,
Vilken garderob skall vi använda till Vad,
Vilken matta i Vilket rum,
När skall vi åka till gamla lägenheten och fixa i ordning,
När skall vi måla om i sovrummet,
Vilka gardiner Vart,
Hur många Nya gardiner... osv, osv...

Just nu packar vi bara upp allt för att vi skall bli av med alla travar med lådor....
Vi funderar lite här och lite där...
Vårt extra rum, är just nu bara ett lager. Där hamnar allt det vi inte riktigt bestämt vart det ska!

Vi inser med en skräckblandad förtjusning på kvällen då då vi skall gå och sova att det är lååångt till sovrummet... *fniss*, hur skall man då hitta orken att resa sig upp ur soffan och gå heeela vägen dit bort... en pina... en ljuvlig pina!!

Sakta men säkert faller alla bitar på plats...
Det ligger mycket oro i bakuvudet och spökar än,
"Vad har vi gjort!!"
Men för varje dag som går så känns allt bara bättre och bättre. Desto mer saker som vi får upp ur sina lådor, desto bättre känns allt...

Som sagt - mycket finns att göra än...
Men jag är så glad att vi nu har landat här,
här där vi skall bo och skapa en framtid för oss...
en framtid för våran lilla tjej,
där vi skall hitta våra smultronställen...

Jag är så glad att vi flyttade hit!

Till vårt Nya hem!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med nytt att pyssla med! :-)Tänker sätta lite tidspress på er (fniss) och bjuder härmed hela vår familj in till er för övernattning i nya lägenheten (visst var det väl ok???). Datum 10-11 nov då vi tänkte fara och se Monster Jam på lördagskvällen på Globen.
Hm! Jari ligger hemma och är förkyld också....