söndag 14 oktober 2007

lugnt och stilla

är det en liten stund till...

Jag njuter av tystnaden...
Lyssnar på ljuden i detta nya hus
Allt är så annorlunda... så spännnande!!

Många funderingar är det än som snurrar i huvudet
men högarna med lådor runt om en minskar - härligt

Lite gardiner har åkt upp - inte som vi vill ha det, men det får bli lite tillfälliga lösningar, blir ju annars galen på ekot i rummen!!

Mycket funderar vi på hur vi vill ha det här - mycket...
planerna blir många och tiden räcker inte till

Men först skall vi bli klara i den andra lägenheten - sen sätter vi igång här... *längtar*!!

Men tills dess händer det ju så mycket annat...

Som att imorgon är en ny spännande dag,
en ny spännande dag då min skola börjar igen...

Just det, glömde ju säga det vad jag skall göra denna gång!! (glömde svara på frågan om det med - sorry!!!)

Ja, jag fortsätter väl på spåret som jag började på...
Det hann bli några kurser inom ämnet data innan jag tog en paus i mitt pluggande i våras och detta är en av dem de med - nu fortsätter jag med webbdesign...

Ser fram emot min första dag i skolan imorgon, synd bara att jag inte fått hem mina böcker och programvaran än, så jag kan inte börja så där ordentligt som jag känner för...*fnys*
Men jag hoppas paketet kommer inom de närmaste dagarna... jag hoppas!!
Annars kanske jag får smyga mig in någonstans och låna programmet några dagar - får se, hmmm!!

Men som sagt, jag ser fram emot morgondagen - mycket som händer...
Imorgon är det också så att det är jag som skall gå med den lilla till dagiset, det blir skoj, jag har bara gjort det en gång än... Då det passat så bra att fadern till den lilla traskat med dit nästan alla dagar förra veckan...

Så jag ser fram emot att se alla de där som hon lekt med igen, alla hennes nya vänner - eller kompisar som hon säger. Ser fram emot att se henne försvinna in i leken med alla de andra barnen... det är så härligt att se - jag myser då jag ser hur roligt hon har - så som barn ska ha det!!

Och på tal om den där lilla - så hör jag henne muttra något, jag tror hon vill att jag skall komma in i hennes rum och hämta henne... jag tror, eller... jag vet!!
Dags igen att vara mamma en stund... se på lite film, leka med Lego, läsa böcker och försöka vara lite bestämd ibland...
Det som inte alltid är så lätt, man orkar helt enkelt inte säga ifrån hela tiden... Men man måste!!
Man vill ju inte heller att den lilla jämt och ständigt ska få som hon vill, det funkar inte i längden och man har ju sett hur det kan gå...hmm!!

Så ha nu en bra söndag, njut av ledigheten...
Njut av värmen inomhus...
eller
Gå ut och rör på er och njut av kylan och detta höstväder

kram på er

Inga kommentarer: