torsdag 6 december 2007

vad är det för onödigt tjafs om ICA

Jag säger bara

Go ICA, ni är bäst!! (och alla andra matvarubutiker med då förståss...fortsätt sälj mat till oss...)

*ler* det är ett skämt detta tjafs som blivit om köttet på ICA...
Skulle detta bara ske på ICA?? öööh, hur naiv får man vara egentligen...??
Har du en bekant som jobbar i matbutik? Fråga hur det går till där, hur går det till på restauranger och andra ställen som hanterar matvaror... - det är likadant överallt!!
Detta är inget nytt... det pratas bara inte om det, men det betyder inte att du får dålig mat eller gammal mat för det!!

Så, sluta hoppa på EN kedja, måste väl säga att jag tycker det var lite dåligt att det var just bara en kedja som togs upp, det är ju valiga människor som jobbar på alla ställen och alla handlare vill ju tjäna pengar - eller vad??

Sluta LETA problem, ta och lös de problem som finns i världen istället!! Visst det är bra att det tas upp saker och ting - att man visar folket vad som sker bakom alla stängda dörrar, det säger jag inte emot! Men... det finns viktigare saker att rota i...

Det är ju faktiskt vi som konsumenter som har gjort att det är som det är i matbutiker idag.
Hur då?
Jo, om inte du och jag KRÄVER att det skall finnas hur mycket kött som helst att välja på klockan 21.50 så behöver inte butikem stå med så mycket i lager... Enkelt!!
För idag anser gemene man att när den personen kommer och handlar då skall det minsann finnas av allt så att det bara går att välja och vraka, det skall vara billigt och bra kvalite och då spelar det ingen roll om du handlar strax innan stängning eller mitt på dagen... det skall bara finnas!!

Detta som jag tänker på är svårt att förklara i ord så här, men jag ville i allafall säga något... Det är svårt att förklara för tyvärr är det så att jag sett så många som inte alls har någon som helst förståelse för hur saker och ting fungerar i en butik. Kanske är jag fördomsfull, men av egen erfarenhet så har jag sett att de som inte jobbat i butik, har svårt att se hur de egentligen går till. De har istället fördomar om butiksanställda som en slags "lägre varelse", men vad skulle alla de som inte jobbar i butik göra utan alla dessa butiksanställda, börja odla sin egen mat... ha ha, det skulle jag vilja se!!
Säger som jag sagt någon gång förut för lääänge sen, missförstå mig rätt nu, jag säger ju inte att alla inte förstår...

Och till alla er som talar om att "klippa era ICA-kort" - vad är det med er, tror ni helt allvarligt att det är ICA som lider av att ni klipper era kort, jo om ni slutar handla på ICA, men det tror jag inte ni gör. För allt detta kommer att rinna ut i sanden snart, det kommer att lugna ner sig som allt annat!!
Det är ju ni som förlorar rabatterna och erbjudandena... enkelt!!

hmmmm

Ville bara säga det!!

tjohej

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Det där har jag missat helt.. Knas att lägga skulden på en kedja.. *ler snett*

Anonym sa...

ja, det är ju sjukt om bara några får skulden för nåt som Alla gör, kanske finns det någon handlare som inte gör detta, men jag tror nog det är vanligare än folk förstår!!

Paula sa...

Hej o tack för din hälsning i gästboken! Då hittade jag ju hit!
Min sambo har jobbat inom Konsum i över tjugo år, han o jag har drivit värdshus och grillkiosk ihop, vi vet ganska väl hur det går till mao...
Men de butiker vi handlar i gör faktiskt så att de rear köttet med kort datum. Vi handlar ofta både köttfärs o annat kött till halva priset, genom att lukta o titta på köttet vet man om det är fräscht!
Men jag tänker inte tala om hur dom gjorde för tjugo år sedan..."ler" kan bara säga att det var inte bättre förr!
Ha en jättefin tredje advent!
http://paulaz.se

Anonym sa...

Tack paula, för det är precis som du säger, många butiker rear ut köttet med kort datum och jag gör likadant som dig, köper till rea pris och kollar att det verkar bra själv...
Och nä, det var inte bättre förr, *ler* jag tror det är bättre NU!! Men folk ser bara inte det!!
Kramar