måndag 17 december 2007

det närmar sig jul

snart är julen här
som vanligt så går allt så fort

tiden rinner iväg

jag hinner inte med

skolan är snart slut - skönt och sorgligt
jag vill fortsätta men är samtidgt glad att inte göra det
för jag längtar efter att ha tid till de där som står mig nära

livet har förändrats en hel del här
mycket har hänt
och
mycket händer

livet vänder och går åt ett annat håll
var det dit vi tänkte
vad hade vi tänkt

vi är tillbaka - där vi vart förut
det vi känt förut
allt är som det alltid vart
inget har förändrats

jo, vi har förändrats
vi accepterar inte sakerna mer
vi går ifrån
vi går vår egen väg

jag blir ledsen
jag blir sårad
jag förstår inte att man inte bryr sig om varandra mer i denna värld

varför skall det snackas skit
vad ger det livet - ingenting

så mycket som händer
så mycket att tänka på

och
jag njuter
vi lever
vi tar en dag i taget

det har vart en jobbig period
en stor omställning
nya tider
nya rutiner

och vi har inte mått så bra
vi har kämpat, för ena dagen är den ena sjuk och den andra dagen den andra
vi har tagit oss vidare
vi har hjälpt varandra

men
något vi har tänkt så många gånger sen vi flyttat
"Vi gjorde rätt"

för nu ser vi sanningen...

Inga kommentarer: